Základní škola Pardubice-Dubina,
Erno Košťála 870

Učivo na týden od 27.4. do 3.5.2020

Dobrý den,

určitě prostřednictvím médií sledujete situaci ohledně nástupu dětí do školy. Paní ředitelka začátkem května osloví prostřednictvím třídních učitelů rodiče s informacemi. Jakmile tyto informace obdržím, budu Vás kontaktovat. Prozatím posílám další učivo:
 

ČJ - čeká nás nové učivo - pád a číslo podstatných jmen

      - nejprve se zaměřím na pád podstatných jmen:

         Vzhledem k tomu, že se jedná o velmi náročné učivo, budeme mu věnovat delší čas - 14 dnů. V příloze emailu jste obdrželi soubor, kde najdete jednotlivé kroky, jak toto učivo s dětmi zvládnout – je zde detailně popsáno, jak při učení postupovat a na co by si děti měly dávat pozor. 

          V souboru dále naleznete odkazy na výuková videa, k procvičování jsem rovněž připojila pracovní list - opět ho najdete v příloze emailu.

 

    - číslo podstatných jmen: ​toto učivo problematické nebývá, většinou stačí tato poučka:

                                              U podstatných jmen rozlišujeme dvojí číslo:

                                               1) číslo jednotné – vyjadřuje něco, co se vyskytuje jednou

                                                                           - ukázat si na ně můžeme: TEN, TA, TO

                                                2) číslo množné – vyjadřuje něco, co se vyskytuje vícekrát

                                                                           - ukázat si ně můžeme: TI, TY, TA

                 - procvičování opět najdete v pracovním listu nebo můžete využít učebnici

 

M - písemné násobení jednomístným činitelem

     - nejprve dětem připomenout matematické pojmy činitel, činitel, součin

     - důležité: při zapisování výsledku dbát na to, aby děti psaly jednotlivé řády přesně pod sebe
     - pracovní sešit strana 15 a 16

 

AJ - MOJE SKUPINA

        - začínáme lekci 8. - přečíst si v učebnici písničku na straně 56

        - zapsat si do slovníčku číslo nové lekce + tato slovíčka: family - rodina, mum/mother - maminka, dad/father - tatínek, parents - rodiče, grandma - babička, grandpa -
         dědeček, brother - bratr, sister - sestra, aunt - teta, uncle - strýc, cousin - sestřenice, bratranec

               - slovíčka si děti poslechnou a procvičí zde: https://www.youtube.com/watch?v=FHaObkHEkHQ 

               - do malého sešitu si vytvořit vlastní strom rodiny (inspirovat se ve videu) - děti mohou členy rodiny nakreslit (ale nevyžaduji to), napsat k nim vlastní jména, ale 
                 hlavně je anglicky pojmenovat

 

       - SKUPINA P. UČ. BRABORCOVÉ

        - dokončení 6. lekce - přečíst si slovíčka v učebnici na straně 44 nahoře
                                          - v pracovním sešitě na straně 56 doplňte pod obrázky, zda se jedná o větu, která se pojí k starému či modernímu domu - tedy obrázku A či B               - dále zde máme opět email od Grega, který je na straně 45 v učebnici - email je namluvený i na videu na youtube od paní učitelky Herynkové: https://youtu.be/JJBRLu0yb18

              Ve videu slyšíte mluvit paní učitelku o nějaké vazbě there is. Tato vazba se používá, když chci říct, že někde něco je. (Tyto věty i s nadpisem si zapište do sešitu.)

             THERE IS (THERE’S) tam je, tady je (There is je rozložené a můžeme to stáhnout na there´s )

             Je tu malá kočka. There’s a small cat.

             Je tu červený kobereček. There’s a red rug.

             Je tu hnědý stůl. There’s a brown house.

 

Nyní vytvořte 5 vět, co je ve vašem pokoji, ve všech větách použijte vazbu there’s. Napište věty do sešitu a rodiče mi je pak nafotí a pošlou na email [email protected]

V pracovním sešitě na straně 57 zkuste doplnit Gregův email, použijte jako pomůcku email z učebnice ze strany 44. Dle emailu si domalujte obrázek pokoje do malého rámečku dole. Rodiče prosím, ať mi ho také nafotí do 3.5.2020 na [email protected]

Autor: [email protected], poslední aktualizace: 26. 04. 2020