Dobrý den,
určitě prostřednictvím médií sledujete situaci ohledně nástupu dětí do školy. Paní ředitelka začátkem května osloví prostřednictvím třídních učitelů rodiče s informacemi. Jakmile tyto informace obdržím, budu Vás kontaktovat. Prozatím posílám další učivo:
ČJ - čeká nás nové učivo - pád a číslo podstatných jmen
- nejprve se zaměřím na pád podstatných jmen:
Vzhledem k tomu, že se jedná o velmi náročné učivo, budeme mu věnovat delší čas - 14 dnů. V příloze emailu jste obdrželi soubor, kde najdete jednotlivé kroky, jak toto učivo s dětmi zvládnout – je zde detailně popsáno, jak při učení postupovat a na co by si děti měly dávat pozor.
V souboru dále naleznete odkazy na výuková videa, k procvičování jsem rovněž připojila pracovní list - opět ho najdete v příloze emailu.
- číslo podstatných jmen: toto učivo problematické nebývá, většinou stačí tato poučka:
U podstatných jmen rozlišujeme dvojí číslo:
1) číslo jednotné – vyjadřuje něco, co se vyskytuje jednou
- ukázat si na ně můžeme: TEN, TA, TO
2) číslo množné – vyjadřuje něco, co se vyskytuje vícekrát
- ukázat si ně můžeme: TI, TY, TA
- procvičování opět najdete v pracovním listu nebo můžete využít učebnici
M - písemné násobení jednomístným činitelem
- nejprve dětem připomenout matematické pojmy činitel, činitel, součin
- důležité: při zapisování výsledku dbát na to, aby děti psaly jednotlivé řády přesně pod sebe
- pracovní sešit strana 15 a 16
AJ - MOJE SKUPINA
- začínáme lekci 8. - přečíst si v učebnici písničku na straně 56
- zapsat si do slovníčku číslo nové lekce + tato slovíčka: family - rodina, mum/mother - maminka, dad/father - tatínek, parents - rodiče, grandma - babička, grandpa -
dědeček, brother - bratr, sister - sestra, aunt - teta, uncle - strýc, cousin - sestřenice, bratranec
- slovíčka si děti poslechnou a procvičí zde: https://www.youtube.com/watch?v=FHaObkHEkHQ
- do malého sešitu si vytvořit vlastní strom rodiny (inspirovat se ve videu) - děti mohou členy rodiny nakreslit (ale nevyžaduji to), napsat k nim vlastní jména, ale
hlavně je anglicky pojmenovat
- SKUPINA P. UČ. BRABORCOVÉ
- dokončení 6. lekce - přečíst si slovíčka v učebnici na straně 44 nahoře
- v pracovním sešitě na straně 56 doplňte pod obrázky, zda se jedná o větu, která se pojí k starému či modernímu domu - tedy obrázku A či B - dále zde máme opět email od Grega, který je na straně 45 v učebnici - email je namluvený i na videu na youtube od paní učitelky Herynkové: https://youtu.be/JJBRLu0yb18
Ve videu slyšíte mluvit paní učitelku o nějaké vazbě there is. Tato vazba se používá, když chci říct, že někde něco je. (Tyto věty i s nadpisem si zapište do sešitu.)
THERE IS (THERE’S) tam je, tady je (There is je rozložené a můžeme to stáhnout na there´s )
Je tu malá kočka. There’s a small cat.
Je tu červený kobereček. There’s a red rug.
Je tu hnědý stůl. There’s a brown house.
Nyní vytvořte 5 vět, co je ve vašem pokoji, ve všech větách použijte vazbu there’s. Napište věty do sešitu a rodiče mi je pak nafotí a pošlou na email [email protected]
V pracovním sešitě na straně 57 zkuste doplnit Gregův email, použijte jako pomůcku email z učebnice ze strany 44. Dle emailu si domalujte obrázek pokoje do malého rámečku dole. Rodiče prosím, ať mi ho také nafotí do 3.5.2020 na [email protected]