Základní škola Pardubice-Dubina,
Erno Košťála 870

Učivo na týden od 20.4. do 26. 4. 2020

Dobrý den,

děkuji vám všem za vzornou spolupráci. Někteří mě zásobujete nejen ukázkami úkolů, ale i nahrávkami videí, fotkami dětí (ty mně udělají obzvlášť velkou radost).

Uvědomuji si, že je to už dlouhá doba, co jsme se s dětmi neviděli a moc se ně těším. Chybí mi je potkávat, učit, povídat si…

Práce, které mi posíláte máte převážně nádherně vypracované, občas najdu v nich chybu, ale to nevadí, všechno si zkontrolujeme. Zjistíme, co musíme ještě vysvětlit a procvičit.

 

ČESKÝ JAZYK

PONDĚLÍ

Zahrajte si: Za 3 minuty napište co nejvíce slov (podstatných jmen), o kterých bychom mohli říct, že jsou modrá a měkká (např. polštář, …). Pak určete, jak můžeme na ně ukázat (ten, ta, to →jaký to je rod – mužský, ženský, střední)

PS 49 / 25, 24 a)

ÚTERÝ

Ústně zopakovat slovní druhy – vyjmenovat

U ČJ 62 / 1

Podívat se na slova ohebná a neohebná (U 62 / žlutý obdélník)

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/slovni-druhy/podstatna-jmena/vyh...

STŘEDA

U ČJ 63 / Podstatná jména – žlutý obdélník

U ČJ 63 / 1 + Šse (po třech slovech)

U 63 / 3 ú3stně

ČTVRTEK

U ČJ 63 / druhý žlutý obdélník

U ČJ 63 / 4

Slova si napište na kartičky, dejte do klobouku nebo jen na hromádku a postupně vybírejte slova. Tvořte z nich podstatná jména, která použijete ve větách.

Z vytvořených vět napište 4 věty do Dse

U ČJ 63 / 5 F

PÁTEK

U ČJ 63 / 5 – Šse

U ČJ 64  – VLASTNÍ JMÉNA – opakování z druhého ročníku – prohlédněte si jednotlivé obrázky a přečtěte text pod nimi (odůvodněte, proč jsou některá slova vytištěna tučně)

U ČJ 64 /  žlutý obdélník

U ČJ 64 / 1 – ÚSTNĚ

U ČJ 64 / 2 F (podtrhněte)

ČTENÍ – Čítanka 115 – 119, 122 -125

PSANÍ – Písanka 17, 19

 

MATEMATIKA

PONDĚLÍ

PS 22 / 1

PS 22 / 2

PS 22 /3

PS 22 /4

ÚTERÝ

PS 22 /5

U M 81 / 1 – výklad

U M 81 /2 F

U M 81 / 3

STŘEDA

U M 82 / 4 – výklad

U M 82 / 5 F

U M 82 / 6

U M 82 / 7 Šse

ČTVRTEK

U M 82 / 8 F

U M 82 / 9 Šse

U M 82 / 10 Dse

PÁTEK

PS 23 / 1

PS 23 / 2

PS 23 / 3

PS 23 / 4

PS 23 / 5

 

SVĚT KOLEM NÁS

STŘEDA

Zopakujte si pojmy – KARTIČKY

U 41 / Léčivé, jedovaté a zvláště chráněné rostliny + F (na fólii si podtrhněte slova, kterým nerozumíte. Poproste rodiče, aby vám je vysvětlili.)

Zápis do sešitu: Léčivé rostliny (nadpis - zelenou propiskou)

léky, čaj, tinktury, oleje, …

lípa, bez černý, růže šípková, heřmánek, jitrocel, … + nakreslit nebo nalepit obrázek nějaké léčivé rostlinky

                                            Jedovaté rostliny (nadpis - zelenou propiskou)

Jedovatých rostlin se nedotýkejte! (podtrhnout červeně) + nakreslit nebo nalepit obrázek nějaké jedovaté rostliny

Zvláště chráněné rostliny (nadpis - zelenou propiskou)

Je přísně zakázáno je trhat. + nakreslit nebo nalepit obrázek nějaké chráněné rostliny

ČTVRTEK

U 41 / SRDÍČKO (vlevo dole) – přečtěte a pokuste se vysvětlit

U 41 / O šípkových růžích  -         https://www.youtube.com/watch?v=lMngIzK6Slk

PS 47 / Léčivé, jedovaté a zvláště chráněné rostliny  

PS 47 / domeček, kniha

Můžete na internetu např. na Seznamu.cz zadat léčivé rostliny (pak vyhledat obrázky), jedovaté rostliny (pak vyhledat obrázky), chráněné rostliny (pak vyhledat obrázky)

PÁTEK

PS 41 / kašpárek, doplňte

U 42, 43 / obrázek – Obrázek se prohlédněte, vyhledávejte rostliny a živočichy. Na papír zapište rostliny a živočichy do 3 sloupců:

které jste znalio kterých jste slyšeli neznámé, slyšeli jste poprvé

Nakreslete 3 rostlinky nebo živočichy do každého sloupce (mají být z výše jmenovaných R nebo Ž

 

HUDEBNÍ VÝCHOVA

-         https://www.youtube.com/watch?v=lMngIzK6Slk

naučit se text i melodii

           https://www.youtube.com/watch?v=JWU6RQaZF7k

 

ANGLICKÝ JAZYK

 

20. - 26. 4. 3.C AJ Obě skupiny

 

Po Velikonocích se opět vrátíme k práci s učebnicí, čeká nás další díl příběhu o Colinovi a povídání o domácích mazlíčcích.

 

Příběh je v učebnici na straně 46 a má název The wicked scientist ( zlá vědkyně). Zkuste si ho číst, je namluvený na následujícím odkazu:

https://youtu.be/HDyr-s8OoME

Některá slovíčka v příběhu pro vás mohou být nová:

Another - další

Glue - lepidlo

Everybody  - každý

Make small - zmenšit

 

Až si příběh přečtete, doplňte si v pracovním sešitě stránku 58 - ve cvičení 1 zakroužkujte správnou možnost dle příběhu, ve cvičení 2 odpovídáte kdo (who = kdo).

Jsme zvědavé, jestli se vydržíte nekouknout na pokračování příběhu, je napínavý!

 

V učebnici na stránce 47 je povídání o domácích mazlíčcích - Pets.

Stránka je namluvena na následujícím odkazu:

https://youtu.be/kt9gMBSG39Q

Jsou zde názvy jména domácích mazlíčků a také znovu otázka Have you got…? = máš…?

Děti zkusí vytvořit otázku na domácí zvířátko a poté na ni i odpovědět.

Have you got a dog? - Máš psa?

Yes, I have. - Ano, mám.

No, I haven’t. - Ne, nemám.

Tuto otázku a 2 možné odpovědi ať opíšou děti do sešitu.

V pracovním sešitě na straně 59 ve cvičení 2 dole poté doplní věty o sobě, které budou pravdivé. Mají na výběr:

I’ve got a ……. Já mám……..

I haven’t got a ……………. Já nemám…………

 

Pokud budete chtít, můžete 1 větu ( I’ve got a ….) o tom, jaké máte doma zvířátko, napsat do sešitu a namalovat k ní obrázek zvířátka.

 

Zase nám nezapomeňte poslat vaše vyfocené domácí úkoly, budeme se na ně těšit.

Ať se vám daří!

Vaše paní učitelky,

L. Kozáková a I. Herynková

[email protected] a [email protected]

DOBROVOLNÝ BONUS:

Kdo by se zvládnul kousek naučit? Učebnice stránka 42 - Flossy’s got a ball - Flossy má balón

https://youtu.be/fQvPmS_oxQU

Autor: [email protected], poslední aktualizace: 20. 04. 2020