Dobrý den,
děkuji vám všem za vzornou spolupráci. Někteří mě zásobujete nejen ukázkami úkolů, ale i nahrávkami videí, fotkami dětí (ty mně udělají obzvlášť velkou radost).
Uvědomuji si, že je to už dlouhá doba, co jsme se s dětmi neviděli a moc se ně těším. Chybí mi je potkávat, učit, povídat si…
Práce, které mi posíláte máte převážně nádherně vypracované, občas najdu v nich chybu, ale to nevadí, všechno si zkontrolujeme. Zjistíme, co musíme ještě vysvětlit a procvičit.
ČESKÝ JAZYK
PONDĚLÍ
Zahrajte si: Za 3 minuty napište co nejvíce slov (podstatných jmen), o kterých bychom mohli říct, že jsou modrá a měkká (např. polštář, …). Pak určete, jak můžeme na ně ukázat (ten, ta, to →jaký to je rod – mužský, ženský, střední)
PS 49 / 25, 24 a)
ÚTERÝ
Ústně zopakovat slovní druhy – vyjmenovat
U ČJ 62 / 1
Podívat se na slova ohebná a neohebná (U 62 / žlutý obdélník)
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/slovni-druhy/podstatna-jmena/vyh...
STŘEDA
U ČJ 63 / Podstatná jména – žlutý obdélník
U ČJ 63 / 1 + Šse (po třech slovech)
U 63 / 3 ú3stně
ČTVRTEK
U ČJ 63 / druhý žlutý obdélník
U ČJ 63 / 4
Slova si napište na kartičky, dejte do klobouku nebo jen na hromádku a postupně vybírejte slova. Tvořte z nich podstatná jména, která použijete ve větách.
Z vytvořených vět napište 4 věty do Dse
U ČJ 63 / 5 F
PÁTEK
U ČJ 63 / 5 – Šse
U ČJ 64 – VLASTNÍ JMÉNA – opakování z druhého ročníku – prohlédněte si jednotlivé obrázky a přečtěte text pod nimi (odůvodněte, proč jsou některá slova vytištěna tučně)
U ČJ 64 / žlutý obdélník
U ČJ 64 / 1 – ÚSTNĚ
U ČJ 64 / 2 F (podtrhněte)
ČTENÍ – Čítanka 115 – 119, 122 -125
PSANÍ – Písanka 17, 19
MATEMATIKA
PONDĚLÍ
PS 22 / 1
PS 22 / 2
PS 22 /3
PS 22 /4
ÚTERÝ
PS 22 /5
U M 81 / 1 – výklad
U M 81 /2 F
U M 81 / 3
STŘEDA
U M 82 / 4 – výklad
U M 82 / 5 F
U M 82 / 6
U M 82 / 7 Šse
ČTVRTEK
U M 82 / 8 F
U M 82 / 9 Šse
U M 82 / 10 Dse
PÁTEK
PS 23 / 1
PS 23 / 2
PS 23 / 3
PS 23 / 4
PS 23 / 5
SVĚT KOLEM NÁS
STŘEDA
Zopakujte si pojmy – KARTIČKY
U 41 / Léčivé, jedovaté a zvláště chráněné rostliny + F (na fólii si podtrhněte slova, kterým nerozumíte. Poproste rodiče, aby vám je vysvětlili.)
Zápis do sešitu: Léčivé rostliny (nadpis - zelenou propiskou)
léky, čaj, tinktury, oleje, …
lípa, bez černý, růže šípková, heřmánek, jitrocel, … + nakreslit nebo nalepit obrázek nějaké léčivé rostlinky
Jedovaté rostliny (nadpis - zelenou propiskou)
Jedovatých rostlin se nedotýkejte! (podtrhnout červeně) + nakreslit nebo nalepit obrázek nějaké jedovaté rostliny
Zvláště chráněné rostliny (nadpis - zelenou propiskou)
Je přísně zakázáno je trhat. + nakreslit nebo nalepit obrázek nějaké chráněné rostliny
ČTVRTEK
U 41 / SRDÍČKO (vlevo dole) – přečtěte a pokuste se vysvětlit
U 41 / O šípkových růžích - https://www.youtube.com/watch?v=lMngIzK6Slk
PS 47 / Léčivé, jedovaté a zvláště chráněné rostliny
PS 47 / domeček, kniha
Můžete na internetu např. na Seznamu.cz zadat léčivé rostliny (pak vyhledat obrázky), jedovaté rostliny (pak vyhledat obrázky), chráněné rostliny (pak vyhledat obrázky)
PÁTEK
PS 41 / kašpárek, doplňte
U 42, 43 / obrázek – Obrázek se prohlédněte, vyhledávejte rostliny a živočichy. Na papír zapište rostliny a živočichy do 3 sloupců:
které jste znalio kterých jste slyšeli neznámé, slyšeli jste poprvé
Nakreslete 3 rostlinky nebo živočichy do každého sloupce (mají být z výše jmenovaných R nebo Ž
HUDEBNÍ VÝCHOVA
- https://www.youtube.com/watch?v=lMngIzK6Slk
naučit se text i melodii
https://www.youtube.com/watch?v=JWU6RQaZF7k
ANGLICKÝ JAZYK
20. - 26. 4. 3.C AJ Obě skupiny
Po Velikonocích se opět vrátíme k práci s učebnicí, čeká nás další díl příběhu o Colinovi a povídání o domácích mazlíčcích.
Příběh je v učebnici na straně 46 a má název The wicked scientist ( zlá vědkyně). Zkuste si ho číst, je namluvený na následujícím odkazu:
Některá slovíčka v příběhu pro vás mohou být nová:
Another - další
Glue - lepidlo
Everybody - každý
Make small - zmenšit
Až si příběh přečtete, doplňte si v pracovním sešitě stránku 58 - ve cvičení 1 zakroužkujte správnou možnost dle příběhu, ve cvičení 2 odpovídáte kdo (who = kdo).
Jsme zvědavé, jestli se vydržíte nekouknout na pokračování příběhu, je napínavý!
V učebnici na stránce 47 je povídání o domácích mazlíčcích - Pets.
Stránka je namluvena na následujícím odkazu:
Jsou zde názvy jména domácích mazlíčků a také znovu otázka Have you got…? = máš…?
Děti zkusí vytvořit otázku na domácí zvířátko a poté na ni i odpovědět.
Have you got a dog? - Máš psa?
Yes, I have. - Ano, mám.
No, I haven’t. - Ne, nemám.
Tuto otázku a 2 možné odpovědi ať opíšou děti do sešitu.
V pracovním sešitě na straně 59 ve cvičení 2 dole poté doplní věty o sobě, které budou pravdivé. Mají na výběr:
I’ve got a ……. Já mám……..
I haven’t got a ……………. Já nemám…………
Pokud budete chtít, můžete 1 větu ( I’ve got a ….) o tom, jaké máte doma zvířátko, napsat do sešitu a namalovat k ní obrázek zvířátka.
Zase nám nezapomeňte poslat vaše vyfocené domácí úkoly, budeme se na ně těšit.
Ať se vám daří!
Vaše paní učitelky,
L. Kozáková a I. Herynková
[email protected] a [email protected]
DOBROVOLNÝ BONUS:
Kdo by se zvládnul kousek naučit? Učebnice stránka 42 - Flossy’s got a ball - Flossy má balón