UČIVO 8. – 14. ČERVNA 2020
ČESKÝ JAZYK
Učebnice
str. 123 – přečti si oranžové rámečky se shrnutím předchozí látky
str. 123 cv. 1. a 2. ústně
str. 125 – přečti si žlutý rámeček, toto učivo je opakování
str. 125 2. celé ústně
str. 126 – přečti si oba žluté rámečky
str. 126 cv. 4 a) a 5 a) ústně
str. 127 žlutý rámeček – podívej se, jak se označují věty
str. 127 cv. 8. ústně
Pracovní sešit
str. 69 celá
str. 70 celá – opakování
ÚKOL K ODESLÁNÍ
Tento týden budu mít speciální přání. Poslední vyfocený úkol, který bych od vás ráda viděla, bude úplně něco jiného, než jste dělali doposud. Chtěla bych, abyste mi napsali alespoň 6 vět o tom, jaká pro vás byla karanténa, jak se vám učilo, co jste nejčastěji dělali, co se vám líbilo nebo naopak nelíbilo… Jednoduše mi napište takové zhodnocení vašeho pobytu doma. Budu se moc těšit na vaše zajímavé práce! Sloh napište do školního sešitu z českého jazyka a nezapomeňte na nějaký trefný nadpis. A pozor, jedná se opravdu o sloh. Zkus si zopakovat všechny jeho části, které jsme se učili:
(nadpis)
úvod (nějaká úvodní věta, kterou začíná příběh)
stať (hlavní část slohu – text, ve kterém už budete popisovat, jak jste se měli)
závěr (například zhodnocení karantény, třeba i nějaké ponaučení a ukončení příběhu)
Tuto stranu prosím hezky vyfoťte nebo naskenujte a pošlete vašemu třídnímu učiteli. Děti, které chodí do školy tento úkol zpracovávají se svojí paní učitelkou přímo při dopolední výuce. Děkuji!
ČTENÍ
Čítanka
str. 124-125 – přečíst a ústně zodpovědět otázky
str. 126-127 – přečíst a ústně odpovědět na otázky k textu
MATEMATIKA
Učebnice
str. 93 cv. 1., 3. a 4. ústně
str. 94 pozorně si projdi oranžový rámeček a nauč se uvedené znaky
str. 94 cv. 1. a 2. ústně
str. 95 cv. 1. ústně
str. 96 cv. 2. ústně
Pracovní sešit
str. 20 celá
str. 26 celá
Geometrie
Video k obsahu (určitě si přehrajte, je to v něm hezky vysvětleno):
https://edu.ceskatelevize.cz/obvod-a-obsah-5ebcb4c091cd09318d22f077
Učebnice – zopakuj si
str. 129 (nebo 131) – obsah čtverce a obdélníku – přečti si bublinu u lva
str. 130 (nebo 132) – pozorně si přečti bubliny u lva, druhá bublina je pro tebe nejdůležitější, je v ní vzoreček pro výpočet obsahu obdélníku, ten se musíš naučit zpaměti! pod touto bublinou máš krásně na příkladu uvedeno, jak se obsah obdélníku počítá
str. 131 (nebo 133) – obsah čtverce – opět si přečti bubliny a podívej se co ti všechno lev vysvětluje, pozor! pro výpočet obsahu čtverce se musíš naučit nový vzoreček :)
str. 132 (nebo 134) – přečti si informace v bublinách o jednotkách obsahu
PŘÍRODOVĚDA
Učebnice
str. 86-87 – prohlédni si obrázky a přečti si názvy rostlin a živočichů
str. 88-90 přečíst
zápis – kraťoučký, máte připraven v příloze :)
Pracovní sešit
str. 47 celá
str. 48 cv. 9., 11.
VLASTIVĚDA
Učebnice
str. 49-51 přečti a ústně vypracuj všechny úkoly ve žlutém poli
Pracovní sešit
str. 32-33 – najdi všechny kraje, o kterých sis přečetl/a na str. 49-51, doplň všechny informace a dobrovolně si můžeš tyto kraje vystřihnout a nalepit do mapy (str. 34-35)
DĚJINY
Video: https://www.youtube.com/watch?v=se8TZ9rIBZk&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbK...
Učebnice
str. 44 přečíst
zápis – máte připraven v příloze :)
ANGLIČTINA – obě skupiny
Milé děti,
Představte si, že tento týden se již dostaneme na konec 8.lekce. Odvedly jste za poslední měsíce skvělou praci – good job!
Na začátek si pojďme zopakovat slovíčka na téma počasí do pracovního sešitu:
Strana 77 - přiřaďte věty nahoře ke správnému obrázku. Napište pouze A/B.
Po mini opakování se pustíme do napínavého příběhu na straně 61 v učebnici. Čtěte si ho samy či poslouchejte podle videa a sledujte v učebnici:
Příběh obsahuje i překlad, opět doporučuji, abyste si nejprve zkusily překládat samy – třeba i s pomocí slovníčku - a teprvé poté kontrolovaly podle videa.
Která slovíčka vás mohou potrápit?
Tent – stan
Thunder – hrom
Lightning – blesk
Flood – povodeň
Torch – baterka
Wave – mávat
Flash – blikat
Nyní si zkuste doplnit cvičení v pracovním sešitě na straně 79/1. Nabídka slov je nahoře, nevymýšlejte si svoje :)
Cvičení 79/2 je dobrovolné – je na vás, zda chcete popsat nějaké své dobrodružství. Pište obdobně jako je to ve cvičení 1 - It’s … (doplňte který den…) I’m… (co dělám…)
Dobrovolný úkol:
V učebnici na straně 62 na nás čeká poslední díl příběhu o Colinovi. Čtěte si samy či dle videa:
Překlad může být složitější, proto jsem namluvila i česky, ať si můžete kontrolovat – ale opět až poté, co jste samy zkusily! :)
Které výrazy vás mohou potrápit? Napište si případně do slovníčku:
Land – přistát, země
Over – nad
Turn off the power – vypnout napájení
Come into – dostat se do
Get out – vylézt
Remember the code – vzpomenout si na kód
Screen – obrazovka
Get higher – dostat se výš
Turn the handle – otočit rukojeť
Swim out of – plavat ven z
Jako dobrovolný úkol si nyní můžete seřadit zpřeházené obrazky v pracovním sešitě na straně 80.
No a do třetice čtení – poslední stránka v učebnici 63 - články o tom, jak vypadají roční období v různých částech světa. Je to taková mini hodina SKN :)
Čtěte si a zkoušejte překládat. Namluveny jsou na:
Tentokrát překlad do čj není – zkuste ústně – ale zde máte pomůcku (můžete si zapsat do slovníčku):
Seasons – roční období
Spring – jaro
Summer – léto
Autumn – podzim
Winter – zima
Get longer – prodlužovat se
Plants – rostliny
Lots of – hodně
Leaves – listy
In some parts – v některých částech
Almost – téměř
Zvládli jste? Zkontrolujte si, jak dobře výrazům z učebnice rozumíte v pracovním sešitě:
Na straně 81 doplňte názvy ročních období k obrázkům a poté i do vět dole. Co myslíte, je to snadné?
No a kdo by měl stále chuť, pokračujte v zapisování slovíček.
PŘEKVAPENÍ NA KONEC:
Tento týden již nemusíte zasílat úkoly ke kontrole – pouze pokud chcete, abych vám vaši práci zkontrolovala a ohodnotila.
Pěkný týden přeje
I. Herynková