Základní škola Pardubice-Dubina,
Erno Košťála 870

Učivo 1. 6. - 7. 6. 2020

Učivo 1. 6. – 7. 6. 2020

ČESKÝ JAZYK

 PONDĚLÍ

  1. zopakujeme slovní druhy (ohebné a neohebné + jednotlivě)
  2. U 69 / 3 Šse
  3. PS 25 / 5
  4. PS 25 / 6 (nápověda může být obrázek) + VYBARVI OBRÁZEK

Na dnes to stačí, ještě na vás čeká M a AJ.

Je 1. červen – Den dětí, tak si to užijte a jděte někam na procházku, na hřiště nebo na zmrzlinu.

ÚTERÝ

Použijte kartičky Kde? Kam? Kdy? Jak? Rozstříhej papír (můžeš použít ústřižky) a na každý napiš 1 příslovce (uprostřed, vpravo, vlevo, nahoře, tady, zde, vesele, pomalu, pečlivě, dnes, doprostřed, pozítří, domů, tam, nahoru, dolů, potichu, rychle) Příslovce roztřiď pod otázky.

  1. PS 26 / 7
  2. PS 26 / 8
  3. PS 27 / 10
  4. PS 27 / 11

STŘEDA

  1. Opakuj slovní druhy
  2. PS 27 / 12
  3. U 70 / Předložky – přečti žlutý obdélník
  4. Spoj předložky s tvary podstatného jména stůl a zapiš některé do obrázku.   U, pod, nad, vedle, za, před, ve, ke, po, klem, bez, přes, proti, o, ze, na  
  5. U 70 / 1 Šse
  6. PS 28 / 1
  7. PS 29 / 3

ČTVRTEK

  1. PS 28 / 2
  2. PS 29 / 4
  3. PS 29 / 5
  4. PS 29 / 6
  5. U 70 / Spojky – přečti žlutý obdélník
  6. U 70 / 1 F

PÁTEK

  1. Opakujeme spojky
  2. U 70 /2  Šse
  3. PS 30 / 2
  4. PS 31 / 3
  5. PS 31 / 4
  6. PS 31 /5

 

 

MATEMATIKA

PONDĚLÍ

  1. U M 98 / 12
  2. U M 98 / 13
  3. U M 98 /14 Šse – celé cvičení
  4. Zopakujeme si geometrické rovinné útvary (U M 121) – čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh
  5. U M 121 / 1
  6. U M 121 / 2
  7. U M 121 / 3
  8. U M 120 / 8 F

******DŮLEŽITÉ NA ZÍTRA BUDEŠ POTŘEBOVAT ČTVEREČKOVANÝ PAPÍR******(sešit nebo stáhnout na internetu (alespoň 4 ks)

        https://www.freeprintablepdf.eu/files/cz-ctvereckovany-papir-cerny.pdf - )

ÚTERÝ

  1. U M 99 / 15
  2. U M 99 / 16 F (násobky podtrhni u ostatních napiš nejbližší menší násobek nad střechu)
  3. U M 99 / 17 – hra
  4. U M 99 / 18 F
  5. U M 122 / 1
  6. U M 122 / 2 ČTVEREČKOVANÝ PAPÍR (ČP)
  7. U M 122 / 3 ČP

STŘEDA

  1. PS 38 / 1 (6 čtverců – uvědom si, že rýsujeme, nenačrtáváme → používáme pravítko nebo trojúhelník)
  2. PS 38 / 2
  3. U M 122 / 4 ČP (pokud potřebuješ poradit podívej se na příklad 5)
  4. U M 122 / 5
  5. ČP – Do čtvercové sítě narýsuj čtverec KLMN tak, aby součet jeho stran byl 25 cm (strana čtverečku u papírů z internetu je půl cm → 1 cm = součet 2 stran 2 čtverečků)

ČTVRTEK

  1. U M 123 / 1
  2. U M 123 / 2 (ČP)
  3. U M 123 / 3 (ČP)
  4. U M 123 / 4
  5. PS 32 / 3

PÁTEK

  1. PS 38 / 3
  2. PS 39 / 1
  3. PS 39 / 2
  4. PS 39 / 3

 

 

 

 

 

 

SVĚT KOLEM NÁS

STŘEDA

  1. Zopakovat pojmy – OBRATLOVCI ( proč, vyjmenuj skupiny) + BEZOBRATLÍ,
  2. U SKN -59 / 16
  3. U SKN 58 / Námět na pozorování
  4. U SKN 60 / Bezobratlí (čteme text + obrázky)
  5. Zápis: 2. Bezobratlí (podtrhni zeleně) nemají obratle ani jiné kosti    hmyz = největší živočišná skupina + nakresli obrázek
  6. U SKN 61 / Čím se živí živočichové + čteme text po částech + F (na fólii si podtrhněte slova, kterým nerozumíte. Poproste rodiče, aby vám je vysvětlili.)
    1. Zápis:   Čím se živí živočichové(zeleně= nadpis)  Býložravci se živí rostlinami – koza, ovce, …
  7.                                                                                          Masožravci se živí jinými živočichy –   Savci = šelmy
  8.                                                                                                                                                       Ptáci = dravci
  9.                                                                                                                                                       Ryby = dravé ryby                                          
  10.                                                                                                                                                       Všežravci se živí rostlinami i živočišnou potravou + nakreslete obrázek

ČTVRTEK

  1. U SKN 60 / 17
  2. Zopakujte si pojmy – býložravci, masožravci, všežravci
  3. PS 54 / Čím se živí živočichové (vypracuj celou stránku)
  4. U SKN 62 / Chráníme přírodu + čteme text po částech + F (na fólii si podtrhněte slova, kterým nerozumíte. Poproste rodiče, aby vám je vysvětlili.)
  5. U SKN 63 / Ohrožené druhy rostlin a zvířat + čteme text po částech + F (na fólii si podtrhněte slova, kterým nerozumíte. Poproste rodiče, aby vám je vysvětlili.)

PÁTEK

  1. PS 56 / OPAKOVÁNÍ
  2. PS 57 / ÁJIN ZPRAVODAJ
  3. U SKN 64 / ZDRAVÍ + čteme text po částech + F (na fólii si podtrhněte slova, kterým nerozumíte. Poproste rodiče, aby vám je vysvětlili.)
  4. Zápis: Naše zdraví (nadpis = zeleně) + nakreslete svou rodinu

 

 

ANGLICKÝ JAZYK

Milé děti,

 

jelikož je 1.6. dnem dětí, tak v zadání na tento týden najdete nějaké úkoly označené jako dobrovolné - je tedy jen na vás, zda je splníte či ne.

Minulý týden jsme spolu opakovali oblečení, pokud si ho chcete osvěžit, můžete si znovu pustit video z minulého týdne. Pamatujete si všech 6 slovíček? Pokud jste je, milé děti, zvládly, co si je zkusit napsat jako diktát podle videa?

https://youtu.be/dCLto_1rBSA

Zkontrolujte si podle strany 56 dole. Kdo nemá žádnou nebo má jen 1 chybu, ať si k nim hned napíše jedničku. No a kdo by měl chyb víc, co zkusit znovu, dokud se jednička nezadaří?

 

Dobrovolný úkol: opakování v pracovním sešitě - poslech strana 73 - zakroužkujte správné oblečení dle poslechu:

https://youtu.be/2BGf9Getqk4

 

Nyní ještě trocha opakování pro všechny, pojďme do pracovního sešitu strana 74.

PS 74/1 - vybarvěte dle poslechu.

Nelekněte se znělky - až začne hudba hrát, máte vybarvovat - není nutno celé oblečení, stačí udělat správně barevnou tečku, pokud se vám barvit nechce.

https://youtu.be/80ZGibsFmnY

 

74/2 je opakování na školní pomůcky i předložky, přečtěte si všechny věty a doplňte do mezery, kde je věc na kterou se ptají.

 

Na stránce 75 v pracovním sešitě doplňte věty do bublin a zkuste si příběh číst nahlas.

 

Po mini opakování se vrhneme na hudební výchovu - čeká nás písnička o Gregovi, ten se dnes trochu vzteká, nelíbí se mu svetr. Jak to dopadne? To zjistíte, až si písničku poslechnete či přečtete.

Strana 58 v učebnici.

Kdo může, ať si pustí písničku dle oup stránek:

https://elt.oup.com/student/happystreet/level1/songsandchants_01/songsan...

Pro ty, kterým nejde, ať si přečou se mnou nebo samy:

https://youtu.be/FV_qaHJK0fE

Na videu je také namluven překlad, abyste si doma mohly zkontrolovat.

Nová spojení z textu jsou:

This jumper’s too big = tento svetr je příliš velký

This jumper’s too small = tento svetr je příliš malý 

This jumper’s just right = tento svetr je akorát/ ten správný

(Pozor! V těchto větách ‘s znamená is = je)

Then put on another = tak si oblékni jiný

Tyto větičky si můžete zapsat do sešitu.

Pokud natočíte video, jak písničku čtete, nezapomeňte nám zaslat!

 

Podobné věty nyní natrénujeme v pracovním sešitě strana 76/2

Podívejte se na obrázky a věty doplňte správně do bublin.

 

Poslední věc, která nás tento týden čeká je trénink otázky:

Čí je to…? Whose is this …?

V učebnici na straně 59 máme hádanky. Na videu se ptám vždy já vás, ti, kteří jsou ve škole mohou otázku vytvářet pro ostatní spolužáky sami.

Ptáme se dle příkladu:

Whose sock is this? = čí je to ponožka?

Odpověď:

It’s Polly’s. = je Pollyina.

Připomeňte si tedy, že když ke jménu přidáme ‘s = znamená to, že říkáme, čí věc je.

Na videu je poslední otázka bez odpovědi, dokážete správně říci, čí je ta věc? Pokud ano, odpověď nám napište.

https://youtu.be/86xnWwCTh-k

 

Jak jste v předchozích cvičeních viděly, objevuje se nám ‘s - to tedy v angličtině může mít různý význam - buď is (= je) nebo přivlastňování - čí věc je. Podívejte se znovu na příklad ve větě:

It’s Polly’s bag. = It is Polly’s bag. = To je Pollyina taška.

It’s Peter’s pen. = It is Peter’s pen. = To je Petrovo pero.

 

K této stránce se pojí strana 77 v pracovním sešitě - ale pro ty, kteří jsou doma je PS 77 úkol dobrovolný (nejprve si vybarvěte obrázek a poté napište odpovědi pod ním - jakou barvu má/ co je pod/ čí je…)

 

Poslední věc, která na vás nyní čeká, je matematika. Že jsme to popletly? Ne, nebojte se, v učebnici si pohrajeme s pravítkem, metry a centimetry. 

Na straně 60 se podívejte, jak děti na školním hřišti měří houpačku = a slide. Cvičení je namluveno, přeloženo i vysvětleno  zde:

https://youtu.be/BF7NiVF4aF8

Používají se tyto věty:

How long is the slide? Jak dlouhá je houpačka?

Can you guess? Dokážeš to uhodnout?

It’s four metres long. = Je 4 metry dlouhá.

I think it’s … = Myslím, že je….

Stejně jako se ve videu měří pastelky, zkuste si odhadovat délku pastelek v učebnici na straně 60 i vy a říkejte si anglicky: I think it’s …… centimetres long. (myslím, že je …..cm dlouhá) Po vaše odhadu si změřte pravítkem, zda byl váš odhad správný. Kolik jste jich měly správně?

 

Dobrovolný úkol:

V pracovním sešitě na straně 78 si zkuste hádat, jak dlouhé věci jsou a poté změřte, zda jste se trefily. (v prvním sloupečku je guess = odhad, v druhém je measure = měření)

Kolik jste jich odhadly správně? Je to pro vás snadné?

 

Tentokrát, prosíme, zašlete ke kontrole pracovní sešit stránky 74,75,76.

Pěkný den dětí i celý tento týden přejí 

L.Kozáková a I.Herynková

Autor: [email protected], poslední aktualizace: 31. 05. 2020