Učivo 1. 6. – 7. 6. 2020
ČESKÝ JAZYK
PONDĚLÍ
Na dnes to stačí, ještě na vás čeká M a AJ.
Je 1. červen – Den dětí, tak si to užijte a jděte někam na procházku, na hřiště nebo na zmrzlinu.
ÚTERÝ
Použijte kartičky Kde? Kam? Kdy? Jak? Rozstříhej papír (můžeš použít ústřižky) a na každý napiš 1 příslovce (uprostřed, vpravo, vlevo, nahoře, tady, zde, vesele, pomalu, pečlivě, dnes, doprostřed, pozítří, domů, tam, nahoru, dolů, potichu, rychle) Příslovce roztřiď pod otázky.
STŘEDA
ČTVRTEK
PÁTEK
MATEMATIKA
PONDĚLÍ
******DŮLEŽITÉ NA ZÍTRA BUDEŠ POTŘEBOVAT ČTVEREČKOVANÝ PAPÍR******(sešit nebo stáhnout na internetu (alespoň 4 ks)
https://www.freeprintablepdf.eu/files/cz-ctvereckovany-papir-cerny.pdf - )
ÚTERÝ
STŘEDA
ČTVRTEK
PÁTEK
SVĚT KOLEM NÁS
STŘEDA
ČTVRTEK
PÁTEK
ANGLICKÝ JAZYK
Milé děti,
jelikož je 1.6. dnem dětí, tak v zadání na tento týden najdete nějaké úkoly označené jako dobrovolné - je tedy jen na vás, zda je splníte či ne.
Minulý týden jsme spolu opakovali oblečení, pokud si ho chcete osvěžit, můžete si znovu pustit video z minulého týdne. Pamatujete si všech 6 slovíček? Pokud jste je, milé děti, zvládly, co si je zkusit napsat jako diktát podle videa?
Zkontrolujte si podle strany 56 dole. Kdo nemá žádnou nebo má jen 1 chybu, ať si k nim hned napíše jedničku. No a kdo by měl chyb víc, co zkusit znovu, dokud se jednička nezadaří?
Dobrovolný úkol: opakování v pracovním sešitě - poslech strana 73 - zakroužkujte správné oblečení dle poslechu:
Nyní ještě trocha opakování pro všechny, pojďme do pracovního sešitu strana 74.
PS 74/1 - vybarvěte dle poslechu.
Nelekněte se znělky - až začne hudba hrát, máte vybarvovat - není nutno celé oblečení, stačí udělat správně barevnou tečku, pokud se vám barvit nechce.
74/2 je opakování na školní pomůcky i předložky, přečtěte si všechny věty a doplňte do mezery, kde je věc na kterou se ptají.
Na stránce 75 v pracovním sešitě doplňte věty do bublin a zkuste si příběh číst nahlas.
Po mini opakování se vrhneme na hudební výchovu - čeká nás písnička o Gregovi, ten se dnes trochu vzteká, nelíbí se mu svetr. Jak to dopadne? To zjistíte, až si písničku poslechnete či přečtete.
Strana 58 v učebnici.
Kdo může, ať si pustí písničku dle oup stránek:
https://elt.oup.com/student/happystreet/level1/songsandchants_01/songsan...
Pro ty, kterým nejde, ať si přečou se mnou nebo samy:
Na videu je také namluven překlad, abyste si doma mohly zkontrolovat.
Nová spojení z textu jsou:
This jumper’s too big = tento svetr je příliš velký
This jumper’s too small = tento svetr je příliš malý
This jumper’s just right = tento svetr je akorát/ ten správný
(Pozor! V těchto větách ‘s znamená is = je)
Then put on another = tak si oblékni jiný
Tyto větičky si můžete zapsat do sešitu.
Pokud natočíte video, jak písničku čtete, nezapomeňte nám zaslat!
Podobné věty nyní natrénujeme v pracovním sešitě strana 76/2
Podívejte se na obrázky a věty doplňte správně do bublin.
Poslední věc, která nás tento týden čeká je trénink otázky:
Čí je to…? Whose is this …?
V učebnici na straně 59 máme hádanky. Na videu se ptám vždy já vás, ti, kteří jsou ve škole mohou otázku vytvářet pro ostatní spolužáky sami.
Ptáme se dle příkladu:
Whose sock is this? = čí je to ponožka?
Odpověď:
It’s Polly’s. = je Pollyina.
Připomeňte si tedy, že když ke jménu přidáme ‘s = znamená to, že říkáme, čí věc je.
Na videu je poslední otázka bez odpovědi, dokážete správně říci, čí je ta věc? Pokud ano, odpověď nám napište.
Jak jste v předchozích cvičeních viděly, objevuje se nám ‘s - to tedy v angličtině může mít různý význam - buď is (= je) nebo přivlastňování - čí věc je. Podívejte se znovu na příklad ve větě:
It’s Polly’s bag. = It is Polly’s bag. = To je Pollyina taška.
It’s Peter’s pen. = It is Peter’s pen. = To je Petrovo pero.
K této stránce se pojí strana 77 v pracovním sešitě - ale pro ty, kteří jsou doma je PS 77 úkol dobrovolný (nejprve si vybarvěte obrázek a poté napište odpovědi pod ním - jakou barvu má/ co je pod/ čí je…)
Poslední věc, která na vás nyní čeká, je matematika. Že jsme to popletly? Ne, nebojte se, v učebnici si pohrajeme s pravítkem, metry a centimetry.
Na straně 60 se podívejte, jak děti na školním hřišti měří houpačku = a slide. Cvičení je namluveno, přeloženo i vysvětleno zde:
Používají se tyto věty:
How long is the slide? Jak dlouhá je houpačka?
Can you guess? Dokážeš to uhodnout?
It’s four metres long. = Je 4 metry dlouhá.
I think it’s … = Myslím, že je….
Stejně jako se ve videu měří pastelky, zkuste si odhadovat délku pastelek v učebnici na straně 60 i vy a říkejte si anglicky: I think it’s …… centimetres long. (myslím, že je …..cm dlouhá) Po vaše odhadu si změřte pravítkem, zda byl váš odhad správný. Kolik jste jich měly správně?
Dobrovolný úkol:
V pracovním sešitě na straně 78 si zkuste hádat, jak dlouhé věci jsou a poté změřte, zda jste se trefily. (v prvním sloupečku je guess = odhad, v druhém je measure = měření)
Kolik jste jich odhadly správně? Je to pro vás snadné?
Tentokrát, prosíme, zašlete ke kontrole pracovní sešit stránky 74,75,76.
Pěkný den dětí i celý tento týden přejí
L.Kozáková a I.Herynková