Základní škola Pardubice-Dubina,
Erno Košťála 870

Hodnocení prospěchu a chování za 2.pololetí 2019/2020

Dobrý den,
posílám Vám informace k hodnocení našich žáků za druhé pololetí.
 

Hodnocení prospěchu a chování za 2. pololetí 2019/2020

 

Principy hodnocení výsledků vzdělávání žáků ve 2. pololetí 2019/2020 jsou v souladu s vyhláškou
č. 211/2020 Sb. ze dne 27. 4. 2020.

Hodnocení výsledků vzdělávání žáka na vysvědčení bude vyjádřeno klasifikačním stupněm  (známkou).

Závěrečné hodnocení žáka na vysvědčení na konci školního roku 2019/2020 se bude řídit těmito principy:

 

základem klasifikace 2. pololetí budou známky získané k 11. 3. 2020

podpůrně také podklady pro hodnocení získané v době, kdy probíhalo vzdělávání
na dálku, pokud pro takové vzdělávání měl žák odpovídající podmínky

podpůrně také podklady pro hodnocení získané v době, kdy se žáci základních škol účastnili
ve škole vzdělávacích aktivit formou školních skupin nebo jinou formou
 (konec druhého pololetí po obnovení provozu)

podpůrně také hodnocení výsledků vzdělávání žáka za první pololetí školního roku 2019/2020

vyučující zohlední například: snahu žáků o pravidelnou práci ve vzdělávání na dálku
a odevzdávání úkolů, samostatnou práci žáků a samostudium během vzdělávání na dálku a její výsledky, četbu související se zadanými úkoly, případně další podklady, zvládnutí technologií
a pravidel pro práci s technologiemi potřebnými pro vzdělávání na dálku, pokud lze toto hodnocení začlenit do hodnocení v předmětu zaměřeném nejen
na informační technologie

klasifikace za 2. pololetí vzhledem k výrazně diferencovaným podmínkám vzdělávání by neměla být horší než v předchozím pololetí

Dle vyhlášky je považováno hodnocení výchovných předmětů za zbytné. U předmětů hudební výchova, výtvarná výchova, tělesná výchova, tvořivé činnosti, svět práce a informatika bude tedy klasifikace známkou 1.

Z Vyhlášky plyne, že uvádět na vysvědčení u povinných předmětů slovo „nehodnocen (a)“  lze připustit pouze tehdy, není-li absolutně žádný podklad pro hodnocení a žák byl z daného předmětu na konci prvního pololetí (včetně náhradního termínu pro hodnocení) hodnocen také slovem „nehodnocen (a)“, anebo se jedná o předmět vyučovaný pouze v druhém pololetí a nejsou absolutně žádné podklady
pro hodnocení.

Pokud bude žák i při využití všech výše uvedených postupů hodnocen z některého předmětu
na vysvědčení na konci druhého pololetí stupněm „nedostatečný“, bude celkové hodnocení „neprospěl“. Poté se uplatní pravidla dle § 52 a 53 o opravných zkouškách a případném opakování ročníku školy.
K takovéto situaci  vzhledem k možnostem dle Vyhlášky může dojít jen ve zcela výjimečných, nezpochybnitelných případech.

Změna vyhlášky o přijímacím řízení pro školní rok 2021/2022 na střední školy je v legislativním procesu. Vysvědčení z 2. pololetí školního roku 2019/2020 se nebude vyhodnocovat při přijímacím řízení na střední školy a nebude ani součástí dokumentů přikládaných k přihlášce.

Zameškané hodiny se počítají pouze do data 11. 3. 2020, distanční forma se nezapočítává.

 

                                                                                                  Mgr. Bc. Ludmila Kozáková

                                                                                                  ředitelka školy
       V Pardubicích 15.5.2020                                                     

 

Autor: [email protected], poslední aktualizace: 24. 05. 2020