Dobrý den,
zasílám úkoly na tento týden.
ČTVRTEK 15.10.
Český jazyk:
Zopakujte si báseň k písmenku E, e na straně 24.
Živá abeceda strana 26- vezmete si papírová písmenka a skládáme dle cvičení u žluté tužky, čteme písmena a slabiky. Klidně můžete několikrát opakovat, uvidíte, jak to dětem půjde. Na této straně si vypracujte i úkol se zelenou tužkou-tam hledají a podtrhávají děti písmeno E, É, e, é. U žlutého míčku spojte barevnými pastelkami stejná tiskací a psací písmena. Hlavně čtěte slabiky, buď na pracovním listě nebo v živé abecedě.
Moje první psaní-opět začněte uvolněním ruky-říkanka na prsty. Můžete zkusit i daný pohyb do vzduchu rukou, prstem si kopírovat tvar v sešitě, hlavně je důležité dodržet směr daný šipkami!!!! Správně si sednou ke stolu, sedět na židli celým zadečkem, dodržet správný úchop tužky. Znovu si dětí zkusí tvar ze strany 28 na mazací tabulku. Poté si napíšou 5 řádků ze strany 29. Nemusíte to dělat najednou.
Matematika:
začnete příklady na straně 20- tabulka Vypočítej- děti příklady čtou, počítají na prstech a píšou výsledky. Poté udělejte slovní úlohy pod příklady s papouškem a krtečkem. Dále se budete učit psát číslici 5. Začněte tímto videem:
https://www.youtube.com/watch?v=6Vj2gLInSho
Děti si číslici zkouší psát na mazací tabulku. Poté si vezměte pracovní list s číslicí 5- Začněte tou největší pětkou na straně, kde není nula. Tam zkoušejte číslici psát. Nejdříve obtáhněte tu největší pětku, potom ty ostatní řádky. Nic více na tomto listě nedělejte. Děkuji
PÁTEK 16.10.
Český jazyk:
Připravte si Živou abecedu na straně 27. U úkolu s mašličkou vytleskávejte obrázky a pište počet slabik, označte je puntíky. U černobílé květiny čtěte slabiky, klidně opakovaně. U červené tužky nejdříve přečtěte slabiky a poté si stejně znějící slabiky vybarvěte stejnou barvou. U sovičky skládejte z písmen slova, písmena nejdříve přečtěte.
Moje první psaní-opět začněte uvolněním ruky-říkanka na prsty. Můžete zkusit i daný pohyb do vzduchu rukou, prstem si kopírovat tvar v sešitě, hlavně je důležité dodržet směr daný šipkami!!!! Správně si sednou ke stolu, sedět na židli celým zadečkem, dodržet správný úchop tužky. Znovu si připomeňte správný tah a směr na mazací tabulku ze strany 28, poté dopište stranu 29. Nový nácvik tvaru Vás čeká na straně 30- nejdříve na mazací tabulku. Opět dodržte směr šipky, dbejte na to. Děkuji
Matematika:
začněte příklady na straně 20 v zeleném rámečku. Děti příklady čtou, počítají, ukazují na prstech a řeknou Vám výsledek. Poté si připomeňte videem psaní číslice 5: https://www.youtube.com/watch?v=6Vj2gLInSho Vezměte si tabulku a zkuste si ji napsat fixem. Dalším úkolem je psaní číslice 5 na pracovní list, kde je v pravé části nula (to nepište). Obtahujte nejdříve tu největší pětku, poté napište všechny řádky.
Děkuji
Dobrý den,
zasílám úkoly pro tento týden. 19.10. -24.10.
PONDĚLÍ:
Český jazyk-
on-line (pozvánka Vám přijde do kalendáře v Teams, pokud Vaše dítě nemůže být on-line pošlu Vám náplň učiva hned po tomto e-mailu. Vím o 2 dětech. V případě, že Vaše dítě bude mít on-line hodinu až třeba od 10. hodiny, samozřejmě, že do té doby můžete vypracovat matematiku, psaní...). V pondělí budeme potřebovat nitku, bavlnu na vytvarování písmene S. Vystřihněte si papírové S, S. Děkuji
Matematika-
učebnice strana 21- celá. Rozklad čísla na konci stránky je dobré ukázat na předmětech např. mám 5 pastelek, jednu dám na levou stranu, kolik musím dát na pravou stranu? Může pomoci:
https://www.youtube.com/watch?v=xBPli3mfkQI
Rozklad čísel do 5, MATÝSKOVA MATEMATIKA 1. DÍL - POČÍTÁME DO PĚTI, str. 41, cv.1,2
Všechna výuková videa k Matýskově matematice přehledně vyhledáte na www.matyskova-matematika.cz Použitá literatura: DOLEŽALOVÁ, A., B., NOVOTNÝ, M.,NOVÁK, F.: Matýskova matematika 1. díl - POČÍTÁME DO PĚTI (aktualizované vydání 2018), NOVÁ ŠKOLA,s.r.o., Brno 2018, ISBN: 978-80-7289-991-3
Moje první psaní-
opět je potřeba ruce uvolnit říkankou, dodržet správné sezení, držení tužky (viz. předchozí e-maily). Nejdříve zkuste na mazací tabulku psaní ze strany 30. Je důležité dodržet směr psaní. Poté pište do sešitu na straně 30, na straně 31- 3 řádky.
Prvouka-
zopakujte ústně stranu 14, společně udělejte stranu 15 (povídejte si o nářadí, vybarvěte ovoce, které má dítě nejraději a poté vypracujte úkol s hvězdičkou) a stranu 16 (pojmenujte zeleninu a Vaše dítě vybarví, co z té rostliny jíme).
ÚTERÝ:
Matematika-
on-line
Český jazyk-
Živá abeceda str. 29. Nejdříve si řekněte básničku k písmenku S na straně 28. Povídejte si o lese, hlavně prostorová orientace- nad, pod, vedle, vlevo, vpravo. U dalšího úkolu v listu najděte a obtáhněte psací písmeno s. U úkolu srdíčka, přikládejte písmeno s, tak jak ho Vaše dítě slyší. Les zkuste složit celé. Poslední je obtáhnout písmeno S, S.
Moje první psaní-
opět je potřeba ruce uvolnit říkankou, dodržet správné sezení, držení tužky (viz. předchozí e-maily).
Nejdříve na tabulku zkuste pohyb ze strany 31 a tuto stranu poté dopište celou. Samozřejmě si dělejte přestávky. Děkuji
STŘEDA:
Anglický jazyk-
on-line.
Český jazyk-
Živá abeceda str. 30- nejdříve začněte opět básní ze strany 28. Tady na té straně je hodně čtení. Tam, kde nejsou obloučky je samozřejmě můžete udělat. Pokud děti správně přečtou žebřík mohou ho vybarvit. U klauna vybarví pouze to, kde dítě slyší hlásku S. Čtení můžete několikrát opakovat.
Matematika-
nejdříve můžete zopakovat učivo:
https://skolakov.eu/matematika/1-trida/scitani-a-odcitani-do-5/podzimni-...
Sčítání do 5 - skolakov.eu
Hodnocení: ZNOVU
skolakov.eu
učebnice strana 23- opět jsou důležité předměty a prsty. Mohou samozřejmě pomoci obrázky v učebnici. Nebo tento odkaz:
https://www.youtube.com/watch?v=Dt1eWVD4-lI
Odčítání do 5, MATÝSKOVA MATEMATIKA 1. DÍL - POČÍTÁME DO PĚTI, str. 39, cv.1
Všechna výuková videa k Matýskově matematice přehledně vyhledáte na www.matyskova-matematika.cz Použitá literatura: DOLEŽALOVÁ, A., B., NOVOTNÝ, M.,NOVÁK, F....
Tuto stranu vypracujte celou. Děti si ukazují na prstech.
Moje první psaní-
opět je potřeba ruce uvolnit říkankou, dodržet správné sezení, držení tužky (viz. předchozí e-maily).
Na mazací tabulku zkusíte nový tvar ze strany 32- opět musíte dodržet směr po šipkách. Na straně 33 napište 4 řádky.
PONDĚLÍ 2.11.
Český jazyk:
Začněte opakováním básní ze strany 32. Na této straně si u černobílé kytičky zopakujte čtení písmen. Na straně 33 je tabule, tam opět s dětmi čtěte. Můžete vyhledat i slova. U srdíčka budete potřebovat papírová písmenka, opět přikládáme do o.okénka, kde slyšíme O. Můžete zkusit přiložit i další písmena, která známe. Poslední úkol je na obtahování písmene O,
Písanka:
Začněte uvolněním ruky: Ťuká, ťuká deštík..
Básnička na správné sezení: https://www.youtube.com/watch?v=mGVgm0w9M4M
Kontrola – sezení (nohy mají pravý úhel, sedí se na celé židli, zasunutá židlička), držení tužky (zobáček – nahoře je pouze ukazováček, palec a prostředníček je ze strany), sešit i ruka na stole (ne mimo stůl)
Na mazací tabulku zase nejprve začít od velkých tvarů a pokračovat menšími. Dodržujte směr!!!!! Jsou tam šipky!!!!!
Až potom písanka str. 1- celá strana obyčejnou tužkou. Písanka má být ukázková.
Matematika:
Děti si dopíší číslici 5 ve fialovém Moje první psaní na straně 5- jen prvních pět řádků a klidně s přestávkou.
Na tabulku si děti napíší tyto příklady a zkusí je vypočítat:
1+2=
3-1 =
4+1=
5-3 =
2+2=
4-1 =
Další příklady mohou zkusit napsat na tabulku a porovnat: 1 3, 4 5, 1 1, 3 2
A tyto příklady mohou zkusit dopočítat:
3+ = 5
2+ = 4
1+ = 4
2+ = 3
Poté budou potřebovat pracovní list, který začíná nácvikem čísla 6. (Název přílohy: 6. Má nahoře šipku, která vede shora dolů). U psaní číslice 6 si mohou děti osvojit báseň, kterou přikládám k této zprávě. Může pomoci toto video:
https://www.youtube.com/watch?v=OfitlT3mBi0
Na závěr matematiky si mohou děti vybarvit v baloně tvary čtverce, kruhu…, který jsem Vám také zasílala. Pokud tyto pracovní listy ještě nemáte vytištěné, počkejte s prací, až Vám je rozdám před školou.
ÚTERÝ 3. 11.
Český jazyk:
Můžete začít básní k písmenu O na straně 32. Poté začněte na straně 34 čtením slabik u pusinky. U sovičky je úkol opět na čtení slabik, ale pozor jsou tam schovaná i slova. Děti je mají za úkol po celém přečtení oříšků hledat. Prosím, nenapovídat! Hvězdička je těžký úkol, klidně si nejdříve vyznačte obloučky a čtěte. Poslední úkol u tužky je hledání slabik, která jsou vlevo barevně. To znamená, že máte za úkol dát do kroužku písmena červenou barvou, která tvoří slabiku so. A pak postupovat k dalším slabikám a barvám.
Písanka:
Příprava na psaní je stejná jako v pondělí. Jen dnes budete v písance psát stranu 2.
Matematika:
Na hodinu budete potřebovat pracovní list, který vypadá jako náhrdelník s číslicí 6. K tomuto pracovnímu listu si můžete říkat i báseň k číslici 6 a číslice dopsat. Tuto číslici si můžete napsat i na mazací tabulku. Poté budete pracovat v učebnici na straně 26 a 27. U úkolu rozlož, zkuste tyto rozklady ukázat na pastelkách. Mám 6 pastelek a dám na jenu stranu 1. Kolik mám na druhé straně? Je to lepší k pochopení tyto rozklady dětem ukazovat názorně.
STŘEDA 4. 11.
Český jazyk:
Opět můžete začít básní ze strany 32. Poté na straně 35 začněte čtením u sovičky. Jsou tam ukrytá i slova. Další úkol je přikládat písmeno, podle toho, co vaše dítě slyší na začátku slova. U hvězdičky můžete nejdříve vyznačit obloučky a až poté přečíst. Je to těžký úkol.
Písanka:
Příprava na psaní je stejná jako v pondělí. Jen dnes budete v písance psát stranu 3.
Matematika:
Začnete psaním do fialového sešitu na straně 6- pět řádků, klidně opět s přestávkou.
Dnes se také děti naučí psát nulu. K tomu potřebujete pracovní list s nulou, kde mají děti dokreslit broučkům krovky. Je tam opět ukázán směr psaní. I číslice nula má svou říkanku.
Poté Vás čeká sešit a strana 28.
ČTVRTEK 5. 11.
Český jazyk:
Dne je na řadě nové písmeno P, p. Zkuste, ať Vám děti říkají slova, která na toto písmenko začínají. U úkolu u budíka-podtrhněte písmeno p, totéž udělejte u básničky, kterou se děti naučí. Černobílá kytička znamená opět čtení písmen. Úkoly u tužek už dobře znáte.
Písanka:
Příprava na psaní je stejná jako v pondělí. Jen dnes budete v písance psát stranu 4. Jedná se o nové písmenko. Nejdříve se podívejte na toto video:
https://www.youtube.com/watch?v=bNJU1i7NRW4
Matematika:
Budete pracovat na straně 29, kterou uděláte celou.
PÁTEK 6. 11.
Český jazyk:
V této hodině nejdříve začněte básní k písmenku P, p na straně 36. V Živé abecedě budete pracovat na straně 37, kde Vám děti nejprve budou vyprávět pohádku O Popelce. U tužek postupujte dle zadání ve spodní části knihy.
Písanka:
Příprava na psaní je stejná jako v pondělí. Jen dnes budete v písance psát stranu 5. Jedná se o nové písmenko. Nejdříve se podívejte na toto video:
https://www.youtube.com/watch?v=LuQlwgvF4GI
Matematika:
Budete pracovat na straně 30, kterou uděláte celou. Zelený rámeček můžete udělat jen pamětně, nemusíte příklady opisovat na tabulku.
Svět kolem nás:
Učebnice str. 17, 18, 19.
Děkuji za spolupráci!
PONDĚLÍ 9.11.
Český jazyk:
Připravte si do desek papírové písmenko p, P, u, U, ú, Ú, ů. Můžete začít básní k písmenu P na straně 36. Budete pracovat v Živé abecedě na straně 38- čtení slabik, spojování perníčků, které tvoří slabiku. U černobílé kytky je čtení nejdříve dle řádku, poté dle sloupečku. U posledního úkolu skládáte písmena, která známe, tak jak je dítě slyší.
Písanka:
Začněte uvolněním ruky: Ťuká, ťuká deštík..
Básnička na správné sezení: https://www.youtube.com/watch?v=mGVgm0w9M4M
Kontrola – sezení (nohy mají pravý úhel, sedí se na celé židli, zasunutá židlička), držení tužky (zobáček – nahoře je pouze ukazováček, palec a prostředníček je ze strany), sešit i ruka na stole (ne mimo stůl)
Na mazací tabulku zase nejprve začít od velkých tvarů a pokračovat menšími. Dodržujte směr!!!!! Jsou tam šipky!!!!!
Začínáme psát nové písmeno m. Může pomoci toto video:
https://www.youtube.com/watch?v=LQLn-ftnIHQ
Až potom písanka str. 6- celá strana obyčejnou tužkou. Písanka má být ukázková. Škrtáme šikmou čarou, negumujeme.
Matematika:
Učebnice str. 31- celé, zelené příklady mohou děti napsat na tabulku a vypočítat.
ÚTERÝ 10. 11.
Český jazyk:
Můžete začít básní k písmenu P na straně 36. Poté začněte na straně 39 čtením slabik u sovičky, můžete si dělat mističky. Další úkoly už prosím dělejte dle zadání ve spodní části knihy.
Písanka:
Příprava na psaní je stejná jako v pondělí. Jen dnes budete v písance psát stranu 7. Může pomoci toto video: https://www.youtube.com/watch?v=_XPS7p4fjOk
Matematika:
V učebnici nás čeká poslední strana 32 a také úkoly na desce sešitu-je tam parník, pes, sněhulák atd. Pokud něčemu nebudete rozumět, napište.
STŘEDA 11. 11.
Český jazyk:
Dnes začnete nové písmeno u, U. Naučte se básničku, vyhledejte písmeno U, u a splňte úkoly u tužek. Zadání úkolů je opět ve spodní části knihy.
Písanka:
Příprava na psaní je stejná jako v pondělí. Může pomoci následující video, neboť Vás čeká nové písmeno: https://www.youtube.com/watch?v=XE3XxO0ZlQY
V písance budete psát stranu 8.
Matematika:
V matematice nás čeká nová číslice a to 7. Prosím, podívejte se na nové video:
https://www.youtube.com/watch?v=dmPdobPpZgw
A zkuste napsat číslici na pracovní list, který máte od minulého týdne. Je na něm číslice 6 a 7 nebo nově dnes poslaný.
Poté budete pracovat v učebnici 2. díl na straně 1.
ČTVRTEK 12. 11.
Český jazyk:
Nejdříve s dětmi zopakujte báseň k písmenu U, u na straně 40. Poté Vás čeká strana 41- čtení slabik, u sovičky i doplnění psacího tvaru písmene. Další úkol je přikládání písmen dle obrázků, čtení a obtáhnutí písmene. Zkuste na mazací tabulku nadiktovat postupně malá písmena e, m, l, me, le, i. Děti by měly napsat toto psacím písmem již bez problémů bez předlohy.
Písanka:
Příprava na psaní je stejná jako v pondělí. Jen dnes budete v písance psát stranu 9. Jedná se o nové písmenko. Nejdříve se podívejte na toto video:
https://www.youtube.com/watch?v=us5oUbTPUjM
Matematika:
Budete potřebovat učebnici, Moje první psaní, pracovní list, který dnes posílám a penál. V učebnici budete pracovat na straně 2 a na pracovním listě. Moje první psaní- str.4-první řádek čísla 7.
PÁTEK 13. 11.
Český jazyk:
V této hodině nejdříve začněte básní k písmenku U, u na straně 40. V Živé abecedě budete pracovat na straně 42, kde Vám děti nejprve budou číst slova místo obrázků. U pastelky si slabiky nejdříve přečtěte a poté zakroužkujte stejně znějící slabiky stejnou barvou. U deštníků mají děti složit slova a napsat je na linku. S papírovými písmenky zkuste skládat z písmen tyto slabiky lá, ma. Poté složí z těchto dvou slabik slovo. Dále slabiky pa, Pe, le, se.
Písanka:
Příprava na psaní je stejná jako v pondělí. Jen dnes budete v písance psát stranu 10. Jedná se o novou slabiku. Nejdříve se podívejte na toto video:
https://www.youtube.com/watch?v=2CS-eXlFNKM
Matematika:
Budete pracovat na straně 3, kterou uděláte celou. Můžete si ukazovat na předmětech nebo na prstech.
Svět kolem nás:
Děti budou potřebovat, penál, nůžky, lepidlo a pracovní sešit. Budou pracovat na straně 20 a 21.
PONDĚLÍ 16. 11.
Český jazyk:
Připravte si do desek papírové písmenko I, i. Nejdříve si zopakujte báseň na straně 40. Budete pracovat na straně 43, kde je čtení slabik, slov, kresba ke slovu. Poté začneme nové písmeno I, i na straně 44- opět hledáme písmena a podtrháváme I, i. U černobílé kytičky čteme písmena. U pastelek obtahujeme a kreslíme.
Písanka:
Začněte uvolněním ruky: Ťuká, ťuká deštík..
Básnička na správné sezení: https://www.youtube.com/watch?v=mGVgm0w9M4M
Básnička ke správnému psaní
Stůl si pěkně poklidíme, sešit na něj připravíme: Stránky mírně do kopečka, psaní bude pro nás hračka. Na prdelku usadíme, nohy dobře uzemníme. Tužku správně uchopíme, třemi prsty zajistíme. Z rukou stříšku uděláme, na lokty si pozor dáme. Tam, kam tužky špička míří, začneme psát v plné šíři. Druhá ...
Kontrola – sezení (nohy mají pravý úhel, sedí se na celé židli, zasunutá židlička), držení tužky (zobáček – nahoře je pouze ukazováček, palec a prostředníček je ze strany), sešit i ruka na stole (ne mimo stůl)
Na mazací tabulku zase nejprve začít od velkých tvarů a pokračovat menšími. Začínáme psát novou slabiku:
https://www.youtube.com/watch?v=_Bfr6mQYJpc
Až potom písanka str. 11- celá strana obyčejnou tužkou. Písanka má být ukázková. Škrtáme šikmou čarou, negumujeme.
Matematika:
Učebnice str.4- celé, zelené příklady mohou děti napsat na tabulku a vypočítat.
SKN:
Pracovní sešit str. 22 a 23- vystřihněte obrázky ze strany 23 a složte ze 4 částí jeden obrázek a nalepte. Vzniknou vám 4 obrázky, které nalepíte na stranu 22. Děkuji